Wonder Woman

Lite sol idag som omväxling. Inte för att jag varit ute extremt mycket för det, men jag har gått till gymmet och även kikat vad det skulle kosta att rama in en världskarta. Det skulle dock kosta över 6000 kr, så det får nog vänta...
 
Jag såg precis Liverpool ganska stabilt slå Brentford med 1-4. Tyvärr skadade sig en del spelare. Får se hur illa det är.
 
Nåväl, igår och idag har jag sett filmen "Wonder Woman". När vi var på Amalfikusten för några år sedan besökte vi bland annat Villa Cimbrone i Ravello. Jag minns inte om jag överhörde det, eller om jag läste om det, men jag hörde ialf då talas om att filmen "Wonder Woman" bland annat hade spelats in där. Sedan dess har jag tänkt att jag måste se filmen, vilket alltså först blev av igår och idag. Villa Cimbrone visades tydligt i filmen, även om det var en del CGI på det också. Inte speciellt bra dessvärre. Filmen i sig var ok, men inte mer än så, och den är absolut överskattad. Tempot är konstigt, det är flera märkliga karaktärer som verkar ha kvoterats in, vilket bara är störigt, och slow-motion är bara jobbigt att kika på. Slutet med Ares hade de väl kunnat göra lite snyggare också? Det är också svårt att fatta vad som skadar Wonder Woman och inte? Hon verkar ha svårt för ljud, men kan inte bli skadad på något annat sätt. Nää ju mer jag analyserar filmen ju sämre tycker jag att den är, men när jag såg den utan att tänka för mycket tyckte jag ändå att den var helt ok :-). Det var exempelvis en del historiska grejer med i filmen som jag uppskattade.
 
Så kan det vara. Ikväll blir det bio!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0