Fixa, fixa, fixa

Det är ändå rätt kul, alltså att fixa i lägenheten, men det tar tid. Igår var det fortsatt målning och ett besök till IKEA i Barkarby. Vi var inte ensamma på IKEA en löningshelg, och jag vill typ aldrig åka tillbaka dit. Bilar och människor överallt. Vi hittade dock det vi skulle ha, och väl hemma blev det att montera ihop det som införskaffades. Bland annat lite bokhyllor, så nu är böckerna i ordning, och jag måste säga att det blev rätt snyggt.
 
Idag har jag målat klart det sista, monterat en klädstång och köpt en kontakt för att fixa en lampa. Klädstången var lite knepigare än vad det låter. Jag var tvungen att såga av den med metallsåg för att få den att passa, men resultatet blev bra. Såga i metall var dock överraskande jobbigt, och det blev inte bättre av att jag sågade av lite för lite första gången :-).
 
Jag måste även tacka Amir för allt han lånar ut till oss; bil, stege, metallsåg osv... :-).
 
I övrigt såg vi klart The Crown igår, så nu har vi sett allt. Kanske dags att se om det från början :-). Det var intressantare i början när det var massa händelser jag inte kände till, nu på slutet blev det som jag skrivit förut lite för mycket Diana osv, vilket förvisso är rimligt :-).
 
Nu är det fotboll om någon timme, men jag kanske borde sätta upp lite gardiner nu innan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0