Lite annat för minnet...

Stabil seger i FA-cupen mot Norwich förut. Inga konstigheter så att säga, och det skulle det inte vara heller.
 
Nu ska jag rada upp lite grejer jag sett, och det bara för att hjälpa minnet i framtiden.
 
"Salminggenen" - Jag vet inte riktigt vad den här dokumentärserien riktade in sig på från början, men den handlar främst om Bianca Salming. Börje förefaller ha blivit sjuk i ALS under inspelningen, så han är inte med så mycket. Därmed blev det en sorglig serie.
 
"Flygplanets historia" - När jag tänker tillbaka på den här serien så minns jag inte så mycket, men namnet säger vad det handlar om, och det är svårt att få nog av flygplan :-).
 
"Kungliga skandaler" - En serie om skandaler i det brittiska kungahuset. Jag gillade inte programledaren, hon började böla ibland osv, vilket inte föll mig i smaken. Sedan blir det lite "rörigt" när varje avsnitt hoppar runt i tiden. Jag har även för dålig koll på alla monarker i Storbritannien, så det blir mest att någon för mig okänd person har gjort något för flera hundra år sedan.
 
"Handelsresande i död" - Det är ett avsnitt från Dokument Utifrån om vapenhandlaren Li Fangwei. Han verkade ha fått sälja vapen relativt ostörd från kinesiska myndigheter, men till slut verkar USA och Kina kommit överens om att han skulle gripas. Både att han fick sälja vapen med de kinesiska myndigheternas överseende och att han sedan greps är rätt intressant i sig.
 
"Kurt Cobain - Montage of Heck" - En dokumentär om Kurt Cobain. Jag borde väl kunnat ha listat ut att Kurt hade en risig uppväxt och hade en del problem med sig själv genom mer eller mindre hela livet. Jag hade dock snarare trott att han var en rätt vanlig snubbe som fick problem efter att han blev känd, men så var det ju inte riktigt.
 
Det var det jag kan komma ihåg att jag inte noterat här förut, förutom några mindre intressanta filmer, men det kan vi ta en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0