...

Jag såg precis klart den hyllade serien "Baby Reindeer". Den handlar om en man som hamnar i alla möjliga konstiga situationer. Han blir stalkad, våldtagen, känd, funderar över sin sexualitet, bryter ihop osv osv. Det är som att han lyckas pricka av allt för att passa in i dagens "traumatiska" överflödssamhälle. Tanken är att allt ska vara baserat på en sann historia. Rätt underhållande, eller vad en ska kalla det, och ganska snyggt ihopsnickrat, men efteråt lämnas jag bara med en känsla av att det är för mycket. Det är Netflix on speed. Jag är långt ifrån så imponerad som många andra.
 
Desto mer charmerad blev jag av Agatha Christies "Badortsmysteriet" som jag läste ut igår. En riktigt spännande och svängig berättelse av Christie. Inte alltid, men rätt ofta får hon till en vändning, eller något annat, som överraskar.
 
Middag på "Bazaar" igår och en hygglig arbetsvecka trots allt :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0