Intet nytt...

Jag brukar ju slänga mig med att varje dag ska bjuda på något nytt osv, och det är ett tankesätt jag ofta har, men inte alltid. När jag jobbar hela dagar tycker jag det är otroligt skönt att veta att den sena eftermiddagen och kvällen främst innebär ett lugn i soffan. Inga planer, eller annat. Då blir jag aldrig uttråkad. När jag är ledig hela dagar är det dock annorlunda, då kan jag känna att jag tappar bort livet lite om jag inte gör något.
 
Ikväll var en sådan kväll då jag hade planer, men vilka jag sedermera förkastade. Jag hade funderingar på att gå och se Lisa Miskovsky på Gröna Lund, men att åka hela vägen fram och tillbaka för att se en artist ensam som jag endast tycker är ok kändes inte inspirerande efter jobbet. Å andra sidan hade det varit en upplevelse som gjorde veckan lite annorlunda.
 
En del känner FOMO, men jag känner snarare att jag är lite lat. Inte att jag missat något, det kan jag nog förvisso känna ibland också, men nu är det snarare lite dåligt samvete för att jag varit lat. Typ, är det verkligen bättre att sitta hemma i soffan än att se en förmodligen hygglig konsert? 
 
Det bilr nog därmed en arbetsvecka utan spektakulära kvällar den här veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0