Kasta saker

Det är inte helt enkelt att göra sig av med prylar. För min del handlar det sällan om att jag har några känslor för prylarna, utan snarare att jag tänker att de kan vara bra att ha, eller att det är dumt att kasta något som fungerar. Ibland tänker jag också att det kanske vore bättre att försöka sälja istället för att kasta eller ge bort. Det är förvisso sällan jag kastar något, utan det brukar hamna hos Myrorna eller något. Idag gjorde vi oss av med min gamla micro. Den hade 20 år på nacken och sladden var lite bränd, vilket gör att den säkert inte ska användas alls, men annars fungerade den. När vi flyttade till lägenheten ingick det en micro, så min gamla micro hamnade i förrådet. Valle tyckte att den mest tog plats där, och det är förvisso sant, men jag tänkte ändå att den är bra att ha om den vi har går sönder, eller om vi flyttar igen, och det inte finns någon micro dit vi flyttar. Jag vill inte köpa nytt och slösa på resurser osv i onödan. Samtidigt var som synes micron gammal och kanske till och med farlig att använda. Jag vet inte riktigt vad jag vill säga med det här, men saken är väl att jag har rätt goda argument för att inte vilja göra mig av med prylar hursomhelst :-).
 
Annars har väl inte dagen varit speciellt produktiv. Träning och en del skärm har det blivit.
 
Jag såg en intressant gammal serie på SVT Play vid namn "Framtiden i backspegeln". Serien är från 1999 och där pratar de om intervjuer de gjorde 1967 där experter och annat folk fick sia om framtiden. Mycket blev rätt måste jag säga. Jag trodde nog att det skulle vara mer som var visionärt tokigt. En sak som dock var tokig och som jag inte alls förstod var att det förutspåddes att vi skulle ha mycket varmare hemma, typ 26 grader varmt. Mycket märkligt. Apropå värme missade de helt uppvärmningen av planeten, men var rätt bra på att sia om internet, psykofarmaka, befolkningsutveckling osv. Riktigt kul serie!
 
Nää nu ska jag lägga mig och läsa och se om jag blir mer nöjd med morgondagen :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0