Surfers

Regnet blev inte så allvarligt som jag hade trott igår. Det var nästan att jag missade det helt. På eftermiddagen åkte vi in till stan för att handla lite och för att äta en tidig middag. Vi tog även en bubble tea på "Yi Fang". Det var länge sedan jag drack en bubble tea, och det här stället var tydligen godkänt av taiwanesiska kontakter :-).
 
Det som var grejen var dock en tidig middag på "Surfers". En restaurang med kinesisk mat som jag tänkt besöka i flera år, jag tror sedan typ 2015. Det har dock varit lite klurigt att få bord, vilket gjort att det tills igår inte hade blivit av. Igår bokade vi ett bord 17.15, men vi kunde sitta i två timmar, så det blev väl nästan vanlig middagstid trots allt.
 
Det blev en riktigt härlig upplevelse. Servitören var glad och trevlig. Maten smakade utsökt, och delvis sköljdes den ned med stark kinesisk sprit, baijiu. Vi tog typ 2 cl var, och jag vet inte riktigt vilken sort det blev, men vissa av dem hade en alkoholhalt på över 50 %. Som "efterrätt" fick vi även en drink som smakade äppelkaka. Bland den godaste drink jag druckit. Vi fick den även på köpet eftersom det hade blivit något fel i någon beställning och den hade blivit över. Servitören kom med den och undrade om vi ville ha den, och vi tackade inte nej :-).
 
Det blev ett riktigt bra restaurangbesök.
 
Det här med regnet, det hade regnat under tiden när vi käkade, men varken innan eller efter, förrän vi kom hem, då kom det en ett par mindre skurar på kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0