Under belägring

Under förra veckan satt jag och Christian under någon av luncherna och pratade om filmen "Under belägring". Jag har sett den förut, ialf delar av den. Den slåpptes 1992, så på sätt och vis var jag nog lite ung för att se sådana filmer då. Jag trodde att filmen var lite nyare, typ sent 90-tal, men så är det inte. Hursomhelst, "Under belägring" har som många andra filmer ändå alltid funnits med i minnet, för det har nog ältats genom åren att det är den enda filmen som är bra med Steven Seagal osv, men även för att det är en rätt bra film. Det går, som med alla de här klassiska actionfilmerna, även sönderkritisera "Under belägring", men som grabbig underhållning är den fantastisk. Jag tror jag skrivit det många gånger förut, men det går nog inte göra actionfilmer på samma sätt nuförtiden. 
 
Något som gjorde filmen extra intressant för mig var att jag nu upptäckte att den utspelar sig på USS Missouri som jag och Nisse var ombord på vid Pearl Harbor 2007. Nästan lite konstigt att jag inte visste det sedan innan, eller så har jag bara glömt bort det. Hursomhelst lyfte det filmen lite extra i min bok :-).
 
Att jag skriver om filmen nu är givetvis för att jag precis såg den :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0