Indiana och Tumba

Skänken kom snabbt, och nu är den installerad. Det blev riktigt bra :-). Förvisso fick inte förstärkaren plats inuti, men det funkar att den står på skänken istället.
 
Igår såg jag den tredje filmen i Indiana Jones-serien; "Indiana Jones and the Last Crusade". Det var lite mer än tio år sedan jag såg den sist, och jag kom typ inte ihåg mycket av den. De andra filmerna jag sett om i serien har ändå varit bekanta, och jag har till och med kommit ihåg en och annan scen, men här var det typ helt borta. Lite märkligt, men så kan det vara :-). ...eller någon enstaka scen kändes bekant, men inte mycket mer än så. Jag hade exempelvis inte kunnat säga innan jag såg om den att Sean Connery var med, eller att de var i Petra och Venedig. Det är ändå sådant jag tycker är värt att komma ihåg :-).
 
Vad tyckte jag om filmen då? År 2014 tyckte jag att den var "mycket bra", och det tyckte jag nu också. Den var inte lika bra som den första filmen i serien, men ändå mycket bra. Det var inga fåniga skrikande brudar med i den här filmen, däremot var det med en mer intressant manipulerande kvinnlig karaktär. Även kul att se River Phoenix i en roll. Till det negativa tyckte jag filmen var lite hoppig mellan olika platser. Nu får jag vänta tio år till och se om jag kommer ihåg mer av filmen när jag ser den då, för jag säger när, för så får det allt bli :-).
 
Jag noterade inte Liverpools galna seger mot Nottingham Forest i lördags, ellerhur? Mål på sista nicken efter en rätt tuff och svår tillställning. Viktigt inför helgen.
 
Jag hann även se en del annat under helgen, men jag nöjer mig att notera "Tumba - en släktsaga". En dokumentär i två delar jag nog trott att jag hade sett förut, men det hade jag inte. Rätt kul typ den där Sven Tumba. Rätt stark ADHD kan en tänka, mycket idéer, men inte så mycket som blev klart :-). Kul att han hade en romans med prinsessan Birgitta. Romanser verkar han förvisso ha haft rätt många. Tufft för änkan Mona, men hon var nästan ännu mer intressant. Hon framstod så härligt öppen och vettig i dokumentären.
 
Nu sitter vi i soffan och njuter av den nya skänken medan roboten städar och diskmaskinen diskar. Sämre kan en ha det :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0