The Soundtrack of Our Lives

Det blev en sista konsert för mig igår på Gröna Lund den här sommaren. Det genom The Soundtrack of Our Lives. Om jag räknat rätt blev det därmed tio konsertbesök till Gröna Lund i år. Knappt 400 kr kostade det i inträde, så det får jag se som väl investerade pengar. Förvisso kostar det mig typ en hundring att åka till Gröna Lund varje gång, och ibland köper jag mat där osv, så lite dyrare blir det totalt. Hade jag däremot sett de här konserterna enskilt på vanligt sätt hade det kostar flera tusen kronor.
 
The Soundtrack of Our Lives har varit med i bakgrunden av mitt musiklyssnade sedan tonåren. Jag har aldrig varit särskilt fascinerad av bandet, men ändå lyssnat på några låtar, men aldrig speciellt mycket. Många av mina kompisar har varit mycket mer insatta och intresserade av bandet. Ebbot, sångaren, har förvisso alltid varit en karaktär, och som person nästan större än bandet. Även Martin Hederos är väl nästan större än bandet nuförtiden?
 
Ebbot såg jag på East West för några år sedan, men jag kan inte minnas att jag sett en hel konsert med hela The Soundtrack of Our Lives förut. Bandet intresserade mig som sagt inte speciellt mycket när det begav sig. Flera av mina vänner var iväg och såg bandet på deras legendariska konserter i Bångbro, men inte jag. Det kändes inte speciellt intressant för mig. Jag bör dock ha sett bandet delvis på någon festival back in the days.
 
Gårdagens konsert var hyfsad. Rätt lugnt med folk när jag kom en halvtimme innan start, men det blev nog rätt fullt till slut, men jag tror att det är den konsert det varit minst publik på som jag varit på det här året på Gröna Lund. Alla låtar jag ville höra spelades. Ebbot lufsade omkring medan de andra bandmedlemmarna var mer aktiva :-). 
Martin och Ebbot. Vet en inte vad det handlar om kan en nästan tro att det är något sektliknande, men jag kan tänka mig att det är lite tanken.
 
Det var bra att jag kom iväg, men jag studsade inte hem med bandets musik i lurarna efteråt, vilket ibland händer efter konserter där jag gått igång ordentligt.
 
Nu är det helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0